Blogi

Asiakaspäivä 2020 – Laatu- ja asiakaskeskeisyys muutoksessa

Järjestimme 17.11.2020 virtuaalisen asiakastapahtuman ARC- ja IMS-asiakkaillemme, jonka kattoteemana oli Laatu- ja asiakaskeskeisyys muutoksessa. Päivään kuului useampi mielenkiintoinen puheenvuoro sekä konkreettista asiaa ohjelmistojen käyttöön liittyen.

Virtuaalisesti järjestetty asiakaspäivä mahdollisti paikkariippumattoman osallistumisen sekä molempien ohjelmistojen, ARCin ja IMSin, yhdistämisen samaan asiakaspäivään. Aiemmin olemme järjestäneet kullekkin ohjelmistolle oman asiakaspäivän.

Arterin virtuaalinen asiakaspäivä 2020
Arterin virtuaalinen asiakaspäivä 2020

Kuinka tunnistaa tuntematonta?

Arterin keynoten piti Markus Meurman riskien ja mahdollisuuksien tunnistamiseen liittyen: Mustat joutsenet, harmaat sarvikuonot ja muut eläimet. Puheessaan Markus kävi läpi muun muassa yhden nelikenttätekniikan tunnistaa liiketoimintaympäristön tai ekosysteemin riskit ja mahdollisuudet:

• mustat joutsenet – the black swan
• harmaa sarvikuono – the gray rhino
• vihreä leijona – the green lion
• punainen kolibri – the red hummingbird.

Riskienhallinnan eläimet, Arter, Markus Meurman
Riskienhallinnan eläimet

Päivän kohokohtana asiakkaidemme puheenvuorot

Keynoten jälkeen siirryimme kuuntelemaan asiakkaiden puheenvuoroja ARC- ja IMS-lavoille.

ARC- ja IMS-lavojen aiheet olivat:

• Ylä-Savon SOTE // Tiedonhallintamallin laatiminen osana kokonaisarkkitehtuuria ja kehittämistä
• Kirkkonummen kunta // ARC-ohjelmiston joustavuus kokonaisarkkitehtuurin eri vaihtohtojen hahmottelussa
• Otaverkko // Tekemisen tason nostaminen ja ryhtiä laatu-, tietoturva- ja johtoryhmätyöhön
• Woikoski // IMS-ohjelmisto arjessa sekä toiminnan kehittämisessa ja aktiivisen raportoinnin vaikutukset työturvallisuuteen
• Tampereen Konepajat // IMS-ohjelmiston pitkäaikainen käyttö ja ulkoisten tietolähteiden hyödyntäminen
• ARC-tuoteomistaja, Lassi Ropponen, Arter // ARC-ohjelmiston kehitystyö – nyt ja huomenna

Asiakkaidemme puheenvuorojen jälkeen virtuaalitapahtumassa avoinna olivat ARC- ja IMS-klikinikat, joissa asiantuntijamme vastasivat asiakkaiden kysymyksiin ohjelmistojen käyttöön liittyen.

Saman aikaisesti oli myös mahdollista vierailla virtuaalisilla ständeillä, joiden aiheina olivat tiedonhallintamalli, ARC-ohjelmisto, IMS-ohjelmisto sekä Arterin Qualitas Fennica -koulutukset.

Iltapäivän keynoten piti ARC- ja IMS-asiakkaamme Helen aiheenaan: Prosessien kuvaamisesta riskien tunnistamiseen ja tiedonhallinnan kokonaisuuden hahmottamiseen.

Helenin asiantuntijat kertoivat meille, millä tavoin he ovat työstäneet projektiaan, jonka tarkoituksena on muun muassa yhtenäistää organisaation prosessikuvauksia, kehittää riskienhallintaa sekä sujuvoittaa toimintojensa tietovirtoja.

Päivän viimeisessä puheenvuorossa Arterin kehitys- ja tuotepäällikkö Salla Aunola kävi läpi asiakaslähtöistä tuotekehitystä Arterilla.

Päivän inspiroivia lausahduksia

• Miten tunnistaa tuntematonta?
• Laatu kuuluu kaikille.
• Riskienhallinta auttaa valmistautumaan tulevaa varten.
• Muutoksessa laadun merkitys korostuu.

Iso kiitos kaikille päivään osallistuneille asiakkaillemme sekä päivän mahdollistajille!

Kirjoittaja

Liittyvät materiaalit