Kokonaisarkkitehtuuri ei ole kirosana – Poimi kuusi hyötyä yrityksellesi

Kokonaisarkkitehtuuri ei ole kirosana – Poimi kuusi hyötyä yrityksellesi

Teen töitä kokonaisarkkitehtuurin parissa ja monesti sanarumilus luo aivan väärät mielleyhtymät. Ei. Kyse ei siis ole talojen suunnittelusta vaan organisaatioiden toiminnan kehittämisestä. Sana kokonaisarkkitehtuuri tulee englannin kielestä ”Enterprise Architecture”, joten yhtä lailla voitaisiin puhua myös yritysarkkitehtuurista. Olen koonnut tähän artikkeliin kuusi […]

Lue koko teksti

Asiakastarina: Tiina Halmevuo, Keuda: ”Toiseen näin monikäyttöiseen järjestelmään en ole vielä törmännyt”

Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä Keuda järjestää ammatillista koulutusta nuorille ja aikuisille. Keuda on iso organisaatio, joka toimii 11 eri toimipisteessä ja työllistää lähes 700 ihmistä. Toimintansa tueksi he ovat hankkineet Arterilta johtamiskäytäntöjä ja toimintaprosesseja selkeyttäviä ohjelmistoja sekä palveluja. Keuda on tilannut Arterilta […]

Lue koko teksti
Hoitokoti Poppeli Arter asiakkaat

Asiakastarina: Hoitokoti Poppeli Oy

Hoitokoti Poppeli Oy tarjoaa asumispalveluita kehitysvammaisille Suonenjoella ja Turussa. Yrityksellä on käytössään Arterin laadunhallintajärjestelmänä toimiva IMS-ohjelmisto. Ohjelmiston avulla esimerkiksi erilaiset dokumentit, työohjeet, prosessit ja raportit ovat helposti saatavilla samassa paikassa. Hoitokoti Poppeli on perustettu vuonna 1998. Tällä hetkellä Suonenjoella on […]

Lue koko teksti
Arterin perustajat

Arterin tarina: Suo, Ossi ja Jussi

Perustajat Ossi Ritola ja Jussi Moisio toimivat Suomen Stardandisoimisliiton pääarvioijina 90-luvulla. ISO 9001 -standardi oli juuri julkaistu ja Suomessa alkoi laadunhallintajärjestelmien sertifiointi -aalto. Laadunhallinnan arvioinnista miehet etenivät nopeasti ympäristö- ja turvallisuusjärjestelmien arviointiin. 1998 Ossi ja Jussi alkoivat yrittäjiksi. Alkujaan Qualitas Fennica -nimisen yrityksen painopisteiksi nousivat järjestelmien rakentaminen, […]

Lue koko teksti
Palvelumuotoilu työkalu

Työntekijät tyytyväisiksi EXD:n avulla

Mitä on EXD? Voisi luulla, että kyseessä on jokin uusi ohjelmisto, mutta ei suinkaan. Kyseessä on yksi palvelumuotoilun kiinnostavimmista haaroista; työntekijätyytyväisyysmuotoilu, eli Employee eXperience Design. Asiakastyytyväisyys taataan onnistuneella palvelulla. Työntekijä onnistuu tässä tehtävässä parhaiten,jos hän on tyytyväinen omaan työhönsä ja välittää […]

Lue koko teksti