Palvelumuotoilu työkalu

Työntekijät tyytyväisiksi EXD:n avulla

Mitä on EXD? Voisi luulla, että kyseessä on jokin uusi ohjelmisto, mutta ei suinkaan. Kyseessä on yksi palvelumuotoilun kiinnostavimmista haaroista; työntekijätyytyväisyysmuotoilu, eli Employee eXperience Design. Asiakastyytyväisyys taataan onnistuneella palvelulla. Työntekijä onnistuu tässä tehtävässä parhaiten,jos hän on tyytyväinen omaan työhönsä ja välittää […]

Lue koko teksti
Arter koulutus

Palveluiden kehittäminen vai palvelumuotoilu?

Päivän trendi on palvelumuotoilu eli service design. Nimi saattaa olla jopa harhaanjohtava. Itselläni kävi niin, että ensimmäisellä aiheeseen liittyvällä luennollani luennoitsija sattui olemaan taideteollisen käynyt muotoilija – tästähän ei yleensä ole kyse. Palveluita mallinnetaan prosessikaavioiksi, joita myös kutsutaan blueprinteiksi. (malli). Esimerkki voisi […]

Lue koko teksti

CIO, vältä erokriisi – Miten onnistua järjestelmän hankinnassa?

Tietojärjestelmän hankinta tietohallinnolle on vähän kuin elinkumppanin valitseminen sinkulle. Ensin mietitään omia tarpeita ja tehdään listaa kumppanin ominaisuuksista. Sen jälkeen silmäillään ympärilleen ja kartoitetaan, mitä kivaa markkinoilla olisi tarjolla. Tarkastellaan nettisivuja ja tutkitaan potentiaalisia vaihtoehtoja ja jatketaan keskusteluja kiinnostavampien ehdokkaiden […]

Lue koko teksti

Kirkon Ulkomaanavun prosesseja kirkastamassa

Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kehitysyhteistyöjärjestö ja toiseksi suurin humanitaarisen avun antaja. Järjestö tähtää pysyvään muutokseen kehitysmaissa, joka voi onnistua ainoastaan pitkäjänteisessä yhteistyössä paikallisten yhteisöjen ja ihmisten kanssa. Kirkon Ulkomaanapu toimii tällä hetkellä 17 maassa — siellä missä hätä on suurin. Arter on ollut […]

Lue koko teksti
Myyntijohtaja Arter Timo Kumpulainen

Miten viedä lean käytäntöön?

Leanista pitää nykyään puhua joka foorumissa, ihan vaan jotta voi osoittaa olevansa ajan hermolla. Mutta mitä ihmettä lean oikein käytännössä on? “Lean käytäntöön” on täydellisyyden tavoittelua, jonka tavoitteena on tuottaa asiakkaalle parasta mahdollista arvoa. Prosessissa huomioidaan tuottajan resurssit. Käytännössä lähdetään siis […]

Lue koko teksti