QF-koulutukset

Palvelumuotoilu tutuksi

Ilmoittaudu koulutukseen

Jos et vielä ole tutustunut palvelumuotoiluun, niin nyt viimeistään kannattaa tehdä se!  Palvelumuotoilu on hyvin käytännönläheistä kehittämistä, joka edesauttaa kehitysprojektien onnistumisessa ja ottaa huomioon olennaisimmat asiat kannattavan lopputuloksen saavuttamiseksi. Palvelumuotoilussa tekemisen fokus kääntyy organisaatiosta ihmiseen, muutoksen tarpeisiin sekä järkevään tekemiseen.

Opi ymmärtämään ja soveltamaan palvelumuotoilua

Puolen päivän tehopaketin aikana tutustut palvelumuotoiluun, opit teorian ja käytännön esimerkkien avulla ymmärtämään muotoiluajattelun perusteet sekä ymmärrät palvelumuotoilun prosessin. Lopulta kaikki opittu kiteytyy siihen, kuinka palvelumuotoilua voi lähteä hyödyntämään omassa organisaatiossa.  

 Tästä koulutuksesta on riisuttu pois kaikki turha, mikä mahdollistaa tehokkaan pureutumisen suoraan palvelumuotoilun ytimeen. Koulutuksen aikana opit hyödylliset perusasiat, joiden pohjalta ymmärrät palvelumuotoilun mahdollisuudet ja osaat soveltaa periaatteita oman organisaation kehittämisessä.

Oppimismenetelmät

Koulutus on aamupäivän (9-12) mittainen etäkoulutus ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista.

Miksi osallistua?

  • Ymmärrät muotoiluajattelun perusteet
  • Opit soveltamaan palvelumuotoilun prosessia
  • Saat vinkkejä palvelumuotoilun aloittamiseksi

Aikataulu

9:00
Päivän avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma ja tavoitteet
Palvelumuotoilu tutuksi
  • Mitä on palvelumuotoilu?
  • Miksi nyt muotoillaan?
Muotoiluajattelun perusteet
  • Ihmislähtöisyys
  • Asiakaskokemus
Palvelumuotoilun prosessi
  • Tuplatimantti
  • Kehittämisen kolme tasoa
Palvelumuotoilun aloittaminen organisaatiossa
  • Muotoilun kohteita
  • Vinkkejä aloittamiseen
12:00
Koulutus päättyy

Opettajat

Hanna Ahtola toimii palvelumuotoilijan roolissa ja hänen vastuulleen kuuluu palveluiden kehittäminen Arterilla. Hannalta löytyy käytännön kokemusta erilaisista asiakastoimeksiannoista ja -projekteista. Hän kertoo sydäntään lähellä olevan erityisesti asiakaskokemus – se, miten asiakas hahmottaa ja kokee asioita palvelun jokaisessa vaiheessa. Myös fasilitointi ja uuden ideointi ovat asioita, jotka inspiroivat Hannaa.

Hinta

Koulutuksen hinta on 400 € + alv. Hinta sisältää etäkoulutuksen ja sähköisen kurssimateriaalin oppimisen tueksi.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.

Suosittelemme ilmoittautumaan koulutukseen mahdollisimman ajoissa, jotta koulutuksen toteutus varmistuu hyvissä ajoin, viimeistään 8 päivää ennen ensimmäistä koulutuspäivää. Pidätämme oikeudet koulutuksen aikataulumuutoksiin.

Ilmoittaudu

MA 25.10.2021 09:00 - 12:00 Online

Palvelumuotoilu tutuksi

Online 400 € + ALV

Kysy lisää


Kaisa Halsas toimii Qualitas Fennican koulutuspäällikkönä. Hänen vastuulla on QF-koulutusten järjestäminen ja koulutustarjonnan kehittäminen.

Kaisan sydäntä lähellä on elinikäinen oppiminen ja jatkuva kehittyminen. Kaisaan voi olla yhteydessä kaikissa Arterin koulutuksiin liittyvissä asioissa, oli toiveena sitten osallistuminen avoimeen koulutukseen tai räätälöidyn organisaatiokohtaisen koulutuksen järjestäminen.