QF-koulutukset

Palvelumuotoilu tutuksi

Ilmoittaudu koulutukseen

Jos et vielä ole tutustunut palvelumuotoiluun, niin nyt viimeistään kannattaa tehdä se!  Palvelumuotoilu on hyvin käytännönläheistä kehittämistä, joka edesauttaa kehitysprojektien onnistumisessa ja ottaa huomioon olennaisimmat asiat kannattavan lopputuloksen saavuttamiseksi. Palvelumuotoilussa tekemisen fokus kääntyy organisaatiosta ihmiseen, muutoksen tarpeisiin sekä järkevään tekemiseen.

Opi ymmärtämään ja soveltamaan palvelumuotoilua

Puolen päivän tehopaketin aikana tutustut palvelumuotoiluun, opit teorian ja käytännön esimerkkien avulla ymmärtämään muotoiluajattelun perusteet sekä ymmärrät palvelumuotoilun prosessin. Lopulta kaikki opittu kiteytyy siihen, kuinka palvelumuotoilua voi lähteä hyödyntämään omassa organisaatiossa.  

 Tästä koulutuksesta on riisuttu pois kaikki turha, mikä mahdollistaa tehokkaan pureutumisen suoraan palvelumuotoilun ytimeen. Koulutuksen aikana opit hyödylliset perusasiat, joiden pohjalta ymmärrät palvelumuotoilun mahdollisuudet ja osaat soveltaa periaatteita oman organisaation kehittämisessä.

Oppimismenetelmät

Koulutus on aamupäivän (9-12) mittainen etäkoulutus ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista.

Miksi osallistua?

  • Ymmärrät muotoiluajattelun perusteet
  • Opit soveltamaan palvelumuotoilun prosessia
  • Saat vinkkejä palvelumuotoilun aloittamiseksi

Aikataulu

9:00
Päivän avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma ja tavoitteet
Palvelumuotoilu tutuksi
  • Mitä on palvelumuotoilu?
  • Miksi nyt muotoillaan?
Muotoiluajattelun perusteet
  • Ihmislähtöisyys
  • Asiakaskokemus
Palvelumuotoilun prosessi
  • Tuplatimantti
  • Kehittämisen kolme tasoa
Palvelumuotoilun aloittaminen organisaatiossa
  • Muotoilun kohteita
  • Vinkkejä aloittamiseen
12:00
Koulutus päättyy

Opettajat

Hanna Ahtola toimii palvelumuotoilijan roolissa ja hänen vastuulleen kuuluu palveluiden kehittäminen Arterilla. Hannalta löytyy käytännön kokemusta erilaisista asiakastoimeksiannoista ja -projekteista. Hän kertoo sydäntään lähellä olevan erityisesti asiakaskokemus – se, miten asiakas hahmottaa ja kokee asioita palvelun jokaisessa vaiheessa. Myös fasilitointi ja uuden ideointi ovat asioita, jotka inspiroivat Hannaa.

Kysy tarjous

Tarjoamme koulutusta mielellämme omana toteutuksena teidän organisaatiollenne. Ota yhteyttä qf@arter.fi ja pyydä tarjous.

Ilmoittaudu

TI 13.09.2022 09:00 - 12:00 Online

Palvelumuotoilu tutuksi

Online 400 € + ALV

TI 29.11.2022 09:00 - 12:00 Online

Palvelumuotoilu tutuksi

Online 400 € + ALV

MA 25.10.2021 09:00 - 12:00 Online

Palvelumuotoilu tutuksi

Online 400 € + ALV

Kysy lisää


Arterin Head of Sales & Marketing Mikko Hiltunen toimii myynti- ja markkinointitiimin esimiehenä ja vastaa myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä. Asiakastyössä Mikkoa kiehtoo erityisesti liiketoiminnan kehittäminen, kokonaisuuksien hallinta, muutosten läpivienti ja laatutyö. Kesäisin Mikon löytää useimmiten golfkentältä, jossa palloja menee hukkaan vain joka toisella lyönnillä!