QF-koulutukset

Palvelumuotoilun startti – 2 pv

Kysy lisää

Palvelumuotoilu on ollut viime aikoina liiketoiminnan kehittämisen kuuma aihe toimialasta riippumatta, eikä suotta. Palvelumuotoilun ydinasia on asiakasarvon ja liiketoiminta-arvon tasapaino. Palvelumuotoilu tarjoaa tarvittavat työkalut liiketoiminnan kehittämiseen tarkastelemalla palveluprosessia asiakkaan silmin.

Opi palvelumuotoilun työkalut

Tästä palvelumuotoilun koulutuksesta saat monipuoliset matkaeväät palvelumuotoilun toteuttamiseen omassa yrityksessäsi. Aseta asiakas toiminnan keskiöön, paranna nykyistä asiakaskokemusta tai luo kokonaan uutta asiakaslähtöistä kannattavaa liiketoimintaa. Opi käytännönläheisesti hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi ja nauti hyvistä tuloksista.

Koulutuksen aikana tehdään ryhmätehtäviä, joissa työstetään palveluprosesseja, tarkastellaan asiakaspolkua ja luodaan palvelumalli. Näin saat oppimasi asiat heti hyötykäyttöön ja osaat toteuttaa seuraavat projektit itsenäisesti.

Oppimismenetelmät

Koulutus on käytännönläheinen ja siinä tehdään paljon harjoituksia sekä ryhmätöitä.

Koulutuksen harjoitteet tehdään selaimessa toimivalla ARC-ohjelmistolla, johon osallistujat saavat tunnukset koulutuksen ajaksi.

Miksi osallistua?

  • Tutustut palvelumuotoilun mahdollisuuksiin
  • Opit palvelumuotoilun prosessin
  • Opit asettamaan asiakkaasi kehittämisen keskiöön

Hyödyllinen koulutus, joka lunasti lupauksensa. Innostava kouluttaja!

Aikataulu

9:00
Päivän avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma ja tavoitteet
Palvelumuotoilun tavoitteet
  • Palvelumuotoilun perusteet
  • Business Model Canvas: Palvelun ydintoimintojen kartoittaminen, liiketoimintamallin selkeyttäminen ja mahdollisten riskien tunnistaminen
12:00
Lounastauko
13:00
Asiakasymmärryksen kasvattaminen
  • Haastattelut ja muut kokemusperäisen tiedon keruun menetelmät
  • Mystery Shopping
  • Prosessikävelyt
16:00
Koulutuspäivä päättyy
9:00
2. Koulutuspäivän avaus
  • Asiakaspersoonien luominen
  • Asiakaspolut ja kosketuspisteet
11:30
Lounastauko
12:30
Service Blueprint: Palvelumallin luominen
  • Service Blueprint nykytila
  • Service Blueprint tavoitetila
16:00
Koulutus päättyy

Opettajat

KM Elina Mäkinen on liiketoiminnan kehittämisen ja laadun asiantuntija, jolla on laaja tietämys ja erilaisten prosessi-, laatu-, arviointi-, riskienhallinta- ja tiedonhallinta työkaluista ja toimintamalleista. Sertifikaatteja löytyy sekä henkilö- että organisaatiohistoriasta lukuisia. Ekosysteemien mallintaminen ja jatkuvuudesta huolehtiminen vastuullisesti ovat aiheita, joista Elina on ollut viime vuosina erityisen kiinnostunut. Käytännön kokemusta kokonaisvaltaiseen toiminnan kehittämiseen ja johtamiseen on kertynyt sekä konsulttina että nykyisin Arterin johtoryhmän jäsenenä ja konsultti- ja asiantuntijatiimin vetäjänä.

Hanna Ahtola toimii palvelumuotoilijan roolissa ja hänen vastuulleen kuuluu palveluiden kehittäminen Arterilla. Hannalta löytyy käytännön kokemusta erilaisista asiakastoimeksiannoista ja -projekteista. Hän kertoo sydäntään lähellä olevan erityisesti asiakaskokemus – se, miten asiakas hahmottaa ja kokee asioita palvelun jokaisessa vaiheessa. Myös fasilitointi ja uuden ideointi ovat asioita, jotka inspiroivat Hannaa.

Hinta

Koulutuksen hinta on 1200 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäivät, ohjelman mukaiset tarjoilut ja sähköisen kurssimateriaalin oppimisen tueksi.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.

Suosittelemme ilmoittautumaan koulutukseen mahdollisimman ajoissa, jotta koulutuksen toteutus varmistuu hyvissä ajoin, viimeistään 8 päivää ennen koulutusta. Pidätämme oikeudet koulutuksen aikataulumuutoksiin.

Kysy lisää


Tiina Riutta toimii Arterin koulutuspäällikkönä. Hänen vastuullaan on Arterin koulutusten järjestäminen sekä koulutustarjonnan kehittäminen. Ota yhteys Tiinaan kaikissa Arterin koulutuksiin liittyvissä asioissa, oli toiveena sitten osallistuminen avoimeen koulutukseen tai räätälöidyn organisaatiokohtaisen koulutuksen järjestäminen.