QF-koulutukset

Palvelumuotoilun startti – 2 pv – 16.-17.3.

Ilmoittaudu koulutukseen

Palvelumuotoilu on ollut viime aikoina kuuma aihe toimialasta riippumatta, eikä suotta. Palvelumuotoilun yksi keskeinen ydinasia on asiakasarvon ja liiketoiminta-arvon tasapaino. Palvelumuotoilu tarjoaa tarvittavat työkalut liiketoiminnan kehittämiseen tarkastelemalla palveluprosessia asiakkaan silmin.

Tästä koulutuksessa saat monipuoliset matkaeväät palvelumuotoilun toteuttamiseen omassa yrityksessäsi. Aseta asiakas toiminnan keskiöön, paranna nykyistä asiakaskokemusta tai luo kokonaan uutta asiakaslähtöistä kannattavaa liiketoimintaa. Opi hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi ja nauti hyvistä tuloksista.

Koulutuksen aikana tehdään ryhmätehtäviä, joissa työstetään palveluprosesseja, tarkastellaan asiakaspolkua ja luodaan palvelumalli. Näin saat oppimasi asiat heti hyötykäyttöön ja osaat toteuttaa seuraavat projektit itsenäisesti.

Oppimismenetelmät

Koulutus toteutetaan kaksipäiväisenä luokkakoulutuksena. Koulutus on käytännönläheinen ja siinä tehdään paljon harjoituksia sekä ryhmätöitä.

Koulutuksen harjoitteet tehdään selaimessa toimivalla ARC-ohjelmistolla, johon osallistujat saavat tunnukset koulutuksen ajaksi. Otathan siis oman tietokoneen mukaan koulutukseen.

Miksi osallistua?

  • Tutustut palvelumuotoilun mahdollisuuksiin
  • Opit palvelumuotoilun prosessin
  • Opit asettamaan asiakkaasi kehittämisen keskiöön

Hyödyllinen koulutus, joka lunasti lupauksensa. Innostava kouluttaja!

Aikataulu

8:30
Aamukahvit ja ilmoittautuminen
9:00
Päivän avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma ja tavoitteet
Palvelumuotoilun tavoitteet
  • Palvelumuotoilun perusteet
  • Business Model Canvas: Palvelun ydintoimintojen kartoittaminen, liiketoimintamallin selkeyttäminen ja mahdollisten riskien tunnistaminen
12:00
Lounastauko
13:00
Asiakasymmärryksen kasvattaminen
  • Haastattelut ja muut kokemusperäisen tiedon keruun menetelmät
  • Mystery Shopping
  • Prosessikävelyt
16:00
Koulutuspäivä päättyy
08:30
Aamukahvit ja ilmoittautuminen
9:00
2. Koulutuspäivän avaus
  • Asiakaspersoonien luominen
  • Asiakaspolut ja kosketuspisteet
11:30
Lounastauko
12:30
Service Blueprint: Palvelumallin luominen
  • Service Blueprint nykytila
  • Service Blueprint tavoitetila
16:00
Koulutus päättyy

Opettajat

Arterin vanhempi konsultti KM Elina Mäkinen on toiminut liiketoiminnan ja laadun kehittämistehtävissä yli 20 vuotta. Hän on EFQM:n akkreditoima arvioijakouluttaja ja EFQM -pääarvioija, ISO9001 Lead Auditor sekä EFQM Sustainability Assessor. Elinalla on erittäin laaja tietämys erilaisten prosessi-, laatu-, arviointi-, riskienhallinta- ja innovointityökaluista. Elina on vahvaa osaamista myös kokonaisarkkitehtuurissa ja palvelumuotoilussa sekä IMS- ja ARC -ohjelmistojen hyödyntämisessä kehittämisen ja johtamisen välineinä. Käytännön kokemusta kokonaisvaltaiseen toiminnan kehittämiseen on kertynyt yli 200:n asiakasorganisaation kanssa työskentelystä. Ominaista Elinan vetämille työpajoille on se, että niissä ei junnata teorioissa, vaan tehdään yhdessä asioita eteenpäin.

Hinta

Koulutuksen hinta on 1 200 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäivän, materiaalit ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.

Ilmoittaudu

MA 16.03.2020 08:30 - 16:00 Helsinki

Palvelumuotoilun startti – 2 pv – 16.-17.3.

Taitotalon kongressikeskus
Valimotie 8
Helsinki
1200 € + ALV

Kysy lisää


Kaisa Halsas toimii Qualitas Fennican koulutuspäällikkönä. Hänen vastuulla on QF-koulutusten järjestäminen ja koulutustarjonnan kehittäminen.

Kaisan sydäntä lähellä on elinikäinen oppiminen ja jatkuva kehittyminen. Kaisaan voi olla yhteydessä kaikissa Arterin koulutuksiin liittyvissä asioissa, oli toiveena sitten osallistuminen avoimeen koulutukseen tai räätälöidyn organisaatiokohtaisen koulutuksen järjestäminen.