QF-koulutukset

Palvelumuotoilun startti – 2 pv

Kysy lisää

Palvelumuotoilu on ollut viime aikoina liiketoiminnan kehittämisen kuuma aihe toimialasta riippumatta, eikä suotta. Palvelumuotoilun ydinasia on asiakasarvon ja liiketoiminta-arvon tasapaino. Palvelumuotoilu tarjoaa tarvittavat työkalut liiketoiminnan kehittämiseen tarkastelemalla palveluprosessia asiakkaan silmin.

Opi palvelumuotoilun työkalut

Tästä palvelumuotoilun koulutuksesta saat monipuoliset matkaeväät palvelumuotoilun toteuttamiseen omassa yrityksessäsi. Aseta asiakas toiminnan keskiöön, paranna nykyistä asiakaskokemusta tai luo kokonaan uutta asiakaslähtöistä kannattavaa liiketoimintaa. Opi käytännönläheisesti hyödyntämään palvelumuotoilun työkaluja omassa työssäsi ja nauti hyvistä tuloksista.

Koulutuksen aikana tehdään ryhmätehtäviä, joissa työstetään palveluprosesseja, tarkastellaan asiakaspolkua ja luodaan palvelumalli. Näin saat oppimasi asiat heti hyötykäyttöön ja osaat toteuttaa seuraavat projektit itsenäisesti.

Oppimismenetelmät

Koulutus on käytännönläheinen ja siinä tehdään paljon harjoituksia sekä ryhmätöitä.

Koulutuksen harjoitteet tehdään selaimessa toimivalla ARC-ohjelmistolla, johon osallistujat saavat tunnukset koulutuksen ajaksi.

Miksi osallistua?

  • Tutustut palvelumuotoilun mahdollisuuksiin
  • Opit palvelumuotoilun prosessin
  • Opit asettamaan asiakkaasi kehittämisen keskiöön

Hyödyllinen koulutus, joka lunasti lupauksensa. Innostava kouluttaja!

Aikataulu

9:00
Päivän avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma ja tavoitteet
Palvelumuotoilun tavoitteet
  • Palvelumuotoilun perusteet
  • Business Model Canvas: Palvelun ydintoimintojen kartoittaminen, liiketoimintamallin selkeyttäminen ja mahdollisten riskien tunnistaminen
12:00
Lounastauko
13:00
Asiakasymmärryksen kasvattaminen
  • Haastattelut ja muut kokemusperäisen tiedon keruun menetelmät
  • Mystery Shopping
  • Prosessikävelyt
16:00
Koulutuspäivä päättyy
9:00
2. Koulutuspäivän avaus
  • Asiakaspersoonien luominen
  • Asiakaspolut ja kosketuspisteet
11:30
Lounastauko
12:30
Service Blueprint: Palvelumallin luominen
  • Service Blueprint nykytila
  • Service Blueprint tavoitetila
16:00
Koulutus päättyy

Opettajat

Arterin vanhempi konsultti KM Elina Mäkinen on toiminut liiketoiminnan ja laadun kehittämistehtävissä yli 20 vuotta. Hän on EFQM:n akkreditoima arvioijakouluttaja ja EFQM -pääarvioija, ISO9001 Lead Auditor sekä EFQM Sustainability Assessor.

Elinalla on erittäin laaja tietämys erilaisten prosessi-, laatu-, arviointi-, riskienhallinta- ja innovointityökaluista. Hän omaa vahvaa osaamista myös kokonaisarkkitehtuurissa ja palvelumuotoilussa sekä IMS- ja ARC -ohjelmistojen hyödyntämisessä kehittämisen ja johtamisen välineinä. Käytännön kokemusta kokonaisvaltaiseen toiminnan kehittämiseen on kertynyt yli 200:n asiakasorganisaation kanssa työskentelystä. Ominaista Elinan vetämille työpajoille on se, että niissä ei junnata teorioissa, vaan tehdään yhdessä asioita eteenpäin.

Hanna Ahtola toimii palvelumuotoilijan roolissa ja hänen vastuulleen kuuluu palveluiden kehittäminen Arterilla. Hannalta löytyy käytännön kokemusta erilaisista asiakastoimeksiannoista ja -projekteista. Hän kertoo sydäntään lähellä olevan erityisesti asiakaskokemus – se, miten asiakas hahmottaa ja kokee asioita palvelun jokaisessa vaiheessa. Myös fasilitointi ja uuden ideointi ovat asioita, jotka inspiroivat Hannaa.

Varaa oma koulutuspäivä organisaatioosi

Ota yhteyttä ja räätälöidään organisaationne tarpeisiin soveltuva koulutuskokonaisuus!

Kysy lisää


Kaisa Halsas toimii Qualitas Fennican koulutuspäällikkönä. Hänen vastuulla on QF-koulutusten järjestäminen ja koulutustarjonnan kehittäminen.

Kaisan sydäntä lähellä on elinikäinen oppiminen ja jatkuva kehittyminen. Kaisaan voi olla yhteydessä kaikissa Arterin koulutuksiin liittyvissä asioissa, oli toiveena sitten osallistuminen avoimeen koulutukseen tai räätälöidyn organisaatiokohtaisen koulutuksen järjestäminen.