MOF mobiiliraportointi

MOFcast: IMS-ohjelmiston mobiiliraportointi

Jaa myös muille

IMS-ohjelmistoon voi nyt tallentaa tietoja mobiililaitteella

Arter MOF (Mobile Forms) on uusi mobiilisovellus, jonka avulla käytät IMS-raporttiosion tiettyjä ominaisuuksia mobiililaitteella. Sovellus mahdollistaa ensimmäisen vaiheen mobiiliraportoinnin IMS-ohjelmistoon esimerkiksi puhelimen tai tablettitietokoneen avulla.

Näin otat MOF:n käyttöön

Seuraavista kuvista näet, miten MOF-sovellusta käytetään. Sovellus asennetaan laitteesi sovelluskaupasta ja yhteys IMS-ohjelmistoon luodaan QR-koodin avulla. Tämän jälkeen voit tallentaa tietoa IMS-ohjelmistoon mobiilisti, jopa ilman verkkoyhteyttä. Voit sovelluksen avulla lähettää IMS-ohjelmistoon myös kuvia tai tiedostoja. MOF:n kautta täytettyjä tietoja voi myös selailla mobiililaitteella.

Mihin MOF sopii?

MOF on kätevä mobiiliraportointityökalu erityisesti silloin, kun tietokonetta ei ole käytössä. Tietoja voi tallentaa laitteella myös luonnostilaan myöhäisempää lähetystä varten, jos verkkoyhteyttä tilapäisesti ei ole. MOF:n avulla voit tallentaa erilaisia palautteita, kuten reklamaatioita, turvallisuushavaintoja, poikkeamia tai aloitteita.

MOF:lla syötetty tieto tallentuu IMS-ohjelmiston Raportit-osioon

Miten MOF:ia sitten käytetään? Käyttäjä tallentaa IMS-ohjelmistoon ennalta luodun raporttipohjan ensimmäisen vaiheen tiedot. Loput raporttipohjan vaiheet päivitetään tietokoneella IMS-ohjelmistoon. Kun kaikki vaiheet on täytetty, raportti hyväksytään.

Täytettyjä tietoja voidaan hakea erilaisten kyselyjen avulla. Kyselyjen vastauksista voi edelleen rakentaa mittareita. Näin koko ketju saadaan talteen palautteen antajalta tietolähteiden kautta aina mittariksi saakka!

MOF | IMS-ohjelmiston mobiiliraportointi

Kuuntele myös aiheen podcast:

Kiinnostuitko?

Olisiko mobiiliappi teille hyödyllinen? Minun tehtäväni on löytää tapoja, joilla voimme tukea asiakkaitamme toimintajärjestelmätyössä.

Tutustu aiempiin blogiteksteihini IMS-ohjelmistosta ja ota yhteyttä, jos voin olla avuksi: liisamari.seppala@arter.fi

Tagged , , .

Liisamari Seppälä toimii Arterin asiakasvastaavana. Liisamarin tehtävänä on löytää niitä tapoja, joilla voimme tukea asiakkaitamme tomintajärjestelmätyössä.