Rakenna laatukäsikirja

QF-koulutus Rakenna laatukäsikirja

Tee organisaatiollesi laatukäsikirja

Toiminnan laatu näkyy aina ulospäin ja siihen kiinnitetään huomiota erityisesti silloin, jos laatu ei vastaa odotuksia. Asiakkaalle tämä voi näkyä huonolaatuisena tuotteena tai palveluna, sisäisesti ylimääräisenä työnä. Laadun varmistaminen on siis tärkeää kaikille organisaation toimialasta riippumatta. Laadunhallinnan päätarkoitus on asiakkaan vaatimuksien täyttäminen sekä pyrkimys ylittämään odotukset.

Laatukäsikirja on laadunhallintajärjestelmään kuuluva työkalu, joka pitää sisällään tiedot organisaation toimintatavoista, prosesseista, laadunhallinnan kehityksestä ja laadun mittareista. Laatukäsikirja voi myös vastata käytössä olevien standardien asettamiin vaatimuksiin. Käsikirjasta on hyötyä niin johdolle kuin henkilöstölle, sillä se auttaa lukijaa ymmärtämään miten organisaatio toimii.

Oppimismenetelmät

Koulutuspäivät koostuvat alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä sekä osallistujien omien laatukäsikirjojen työstämisestä. Koulutuspäivien aikana osallistujille annetaan tarvittavat tiedot ja työkalut laatukäsikirjojen työstämiseen eteenpäin seuraavaa koulutuspäivää varten.

Miksi osallistua?

  • Saat ymmärryksen siitä, mikä laatukäsikirja on ja miksi se tehdään
  • Saat valmiudet ja käytännön tiedot laatukäsikirjan tekemiseen
  • Pääset tekemään ensimmäisen version omasta laatukäsikirjastasi

Kenelle?

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, jotka ovat vastuussa organisaation laatu- ja kehitystehtävistä.

Rakenna laatukäsikirja

TULEVAT TOTEUTUKSET

KOULUTUSPÄIVÄN OHJELMA

1. Koulutuspäivä

08:30 Aamupala ja ilmoittautuminen

09:00 Päivän avaus

Organisaation toiminnan ymmärtäminen

Laatuajattelun perusteet

Toimintajärjestelmä

11:30 Lounas

Mikä on laatukäsikirja

Laatukäsikirjaprojektin aloittaminen

16:00 Koulutuspäivä päättyy

2. Koulutuspäivä

08:30 Aamupala

09:00 Päivän aloitus

Prosessijohtaminen

Prosessien kuvaaminen ja laatukäsikirja

11:30 Lounas

Laatutyölle vahvistusulkopuolisella tunnustuksella
* ISO 9001
* EFQM / CAF

Ensimmäisen koulutuspäivän toiveiden perusteella valittu aihe

16:00 Koulutuspäivä päättyy

3. Koulutuspäivä

08:30 Aamupala

9:00 Päivän aloitus

Mittaamisen perusteet

Projektien esittely

11:30 Lounas

Projektien esittely jatkuu

16:00 Päivä päättyy

caret-down caret-up caret-left caret-right

Tomi Saarinen

Kouluttaja, konsultti
Arter

Tomi Saarinen toimii konsulttina ja kouluttajana Arterilla. Tomilla on käytännönkokemusta laatujärjestelmien rakentamisesta ja toiminnan kehittämisestä useiden kymmenien organisaatioiden kanssa, pienistä hoitokodeista, suuriin kansainvälisiin toimijoihin. Hänen vahvuuksiinsa kuuluu prosessien kuvaaminen ja kehittäminen. Lisäksi mittaaminen sekä palautteen- ja riskienhallinta kuuluvat Tomin osaamisalueisiin. Asiakkaiden tarpeiden ja oppimistapojen ymmärtäminen ovat Tomille erittäin tärkeitä asioita koulutuksen menestymisen kannalta. Kun nämä asiat huomioidaan, ovat koulutukset selkeitä ja ennen kaikkea mukavia seurata.

Hinta

Koulutuksen hinta on 1500 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäivän, materiaalit ja ohjelman mukaiset tarjoilut.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.

 

Kysy lisää

Lisätietoja koulutuksesta antaa QF-koulutuspäällikkö Tiina Riutta puh. 045 173 8212 / tiina.riutta@arter.fi.

Mikäli koulutukseen ei ilmoittaudu riittävästi osallistujia, pidätämme oikeuden koulutuksen peruuttamiseen.