9Lives

Suomalainen terveydenhoitoalan toimija 9Lives sai yhtenäisen IMS-toimintajärjestelmän kaikkiin toimipisteisiinsä Arterin kautta. IMS korvasi myös 9Livesin sisäisen intran ja kaikki dokumentit löytyvät nykyisin selainpohjaisesta IMSistä.

Ilman IMSiä liiketoimintajohtaja Jukka Rantalan mukaan 9Livesin kaikki toimipisteet eivät olisi päässeet mukaan ISO-laatustandardiin. 

Lähtötilanne

Muun muassa ensihoitoa, ensihoitopalveluun kuulumattomia potilassiirtoja, hengityshalvauspotilaiden hoitoa sekä kotihoitoa tarjoavalla kotimaisella 9Livesilla oli yrityskauppojen myötä parhaimmillaan 40 toimipistettä ympäri Suomea. Kaikissa toimipisteissä oli täysin erilainen toimintakulttuuri, johon kaivattiin yhtenäistämistä.  

Yhteistyö Arterin kanssa alkoi rakentumaan siitä, että saisimme yhteinäisen toiminnan, ohjauksen ja järjestelmän käyttöön. IMS toimi siinä erittäin hyvin. Saimme myös kaikki toimipisteet mukaan ISO-laatustandardiin, mikä ei olisi onnistunut ilman IMS-järjestelmää”, 9Livesin liiketoimintajohtaja Jukka Rantala kertaa.

IMS korvaa 9livesin sisäisen intran

Tällä hetkellä kaikilla 9Livesin työntekijöillä on tunnukset IMS-järjestelmään. Sijaiset mukaan lukien 9Lives työllistää 700 henkeä, vakituisia on 300.  

IMS korvaa myös meidän sisäisen intramme. Meillä ei ole yhteistä y-asemaa vaan kaikki dokumentit löytyvät IMSistä. Sieltä löytyy muun muassa henkilöstönhallintaan ja laadunhallintaan liittyvät dokumentit”, Rantala listaa.

Syitä Arterin valintaan IMS-järjestelmän toimittajaksi löytyy lukuisia.  

Meille oli erittäin merkityksellistä se, että he ovat kotimainen toimija. Lisäksi heiltä saa teknisen tuen ja he ovat erittäin hyviä tuotekehityksessä ja tarjoavat hyviä koulutuksia. Heidän toimintansa kehittyy koko ajan ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä niin järjestelmään kuin koulutuksiinkin”, Rantala summaa.  

Aiheeseen liittyvää