Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Prosessien kehittäminen laadunhallinnan tukena

Prosessin ymmärtäminen on onnistuneen kehittämisen lähtökohta. Toiminnan kuvaaminen ei ole kuitenkaan itsetarkoitus vaan sen tulisi lähteä tarpeesta kehittää toimintaa, etsiä ratkaisuja olemassa oleviin ongelmiin tai tarpeesta ymmärtää uusia mahdollisuuksia. Ensin tulisi vastata kysymyksiin ”Mitä?” ja ”Miksi?” ja vasta tämän jälkeen ”Miten?”.

Prosessi on tekemistä – ei hallintoa. Kun kehitämme prosessia, edistämme toimintaa ja asiakkaan saamaa lisäarvoa. Prosesseja kuvataan, koska tekemistä halutaan ohjata. Prosessien ohjauksen kannalta niistä tarvitsee harvoin tehdä kovin yksityiskohtaisia.

Toisaalta joudumme kehittämään alati muuttuvassa toimintaympäristössä, jossa ei ole mahdollista pysähtyä pitkiksi ajoiksi tutkimaan ja kuvaamaan toimintaa yksityiskohtaisesti.

Organisaation lävistävät prosessit, prosessien rajapinnat ja kokonaisuuden ymmärtäminen nostavat tietoisuuteen parhaiten jotakin merkityksellistä uutta. Ammattitaito, tavoitteet ja kannusteet hoitavat loput, kun tiedämme, mitä meiltä odotetaan.