QF-koulutukset
Laatu- ja kehityspäällikkövalmennus – 3 pv
Kehitystyö vaatii ideoita, taustatietoja ja tavoitteita. Innostava ja kannustava ote on suureksi hyödyksi niin, että henkilöstö pääsee kiinni laadunhallintaan ja menestyksen tekijöihin. Kun toiminta on suunnitelmallista, asiat tehdään kerralla oikein, hyvällä asiakaspalvelulla ja ammattinsa osaavan henkilöstön toimesta niin tulokset näkyvät kysynnässä, asiakastyytyväisyydessä ja kannattavuudessa.
Oppimismenetelmät
Koulutus on kolmipäiväinen, ja koostuu alustavista luennoista, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista. Koulutusta edeltää orientoiva ennakkotehtävä, joka pohjustaa koulutuspäivien antia. Kurssipäivien päätteeksi pohjustetaan välitehtävät, jotka osallistujat valmistelevat päivien välissä. Koulutuksen päätteeksi kouluttaja osoittaa, miten osallistujat voivat jatkaa tästä.
Tässä koulutuksessa opit ja verkostoidut muiden osallistujien kanssa!
Osallistujat saavat runsaan aineiston erilaisia malleja, työkaluja, työpohjia ja välineitä toimittaja-arvioinnin ja organisaatiokohtaisen kehittämisen tueksi.
Miksi osallistua
- Saat hyvät valmiudet laatu- ja kehityspäällikkönä toimimiseen
- Pääset perehtymään tuloksellisen toiminnan tekijöihin
- Saat kehittämisen malleja, työkaluja ja välineitä
- Opit jatkuvan parantamisen polkuja
- Opit hyvistä käytännöistä
- Saat avun muutosten hallintaan
Laatu- ja kehityspäällikkövalmennus on paras käymäni koulutus laatuaiheisiin liittyen. Erinomainen kattavuus kaikkia laatupäällikön toimenkuvaan kuuluvia osa-alueita, loistava kouluttaja, kattavat koulutusmateriaalit. Sain käyttööni hyvin konkreettisia työkaluja laatupäällikön tehtävieni hoitoon. Koulutus on auttanut omien tavoitteiden asettamisessa ja hahmottamaan paremmin oman työni pitkäjänteisyyttä. Kiitos hyvin vedetystä koulutuksesta! – Anastasia Lappalainen/ Development Manager
Aikataulu
- Esittäytyminen
- Ohjelma ja tavoitteet
- Tuotteen/palvelun, toiminnan ja tulosten näkökulma
- Laadun suunnittelu, ohjaus, varmistaminen ja johtaminen
- Hyödyt ja mahdollisuudet
- Käsitteet, määritelmät ja periaatteet
- Strategiset aikomukset ja sidosryhmien odotukset/vaatimukset hallitaan
- Toiminnan yhtenäistäminen ja vakiointi
- Tiedon tuottaminen ja vastauksen antaminen
- Toimintakäsikirja, työnkulut, tiedonhallinta, mittaaminen ja palautteen hallinta
- Riskienhallinta
- Viitekehyksien huomioiminen mm. ISO 9001:2015, ISO14001:2015, ISO 45001:2015, EFQM
- Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
- Ympäristönäkökohdat, vaarat ja haitalliset tekijät
- Ympäristövaikutusten merkittävyys ja riskien arviointi
- Lakisääteiset vaatimukset
- ViranomaisvelvoitteetDokumentit, tiedostot ja tallenteet
- Häiriö- ja hätätilanteet
- Ulkopuolinen työvoima
- Ympäristö- ja turvallisuusmittarit
- Hankinnat
- Yhdistää ympäristö- ja turvallisuusjärjestelmä luontevasti muihin järjestelmiin
- Ympäristö- ja turvallisuusarvioinnit
- Palautemenettelyt
- Johdon katselmus
- Käsitteet, määritelmät ja periaatteet
- Tunnistus ja arviointi
- Riskienhallinnan keinot
- Tilanteen seuranta ja vahingoista oppiminen
Ryhmäpohdintoja, kysymyksiä ja keskusteluja
Välitehtävän pohjustus
Välitehtävän purku, kysymykset ja keskustelua
- Hyödyt ja mahdollisuudet
- Tunnistus, prosessikartta ja arkkitehtuuri
- Kuvaus ja määrittely
- Ohjaus, mittaus ja tuloskunto
- Prosessin omistajuus ja linjavastuut, vuorovaikutus
- Mitä ominaisuuksia laatupäällikkö tarvitsee?
- Suunnittelija, valvoja ja ohjaaja
- Innostaja, kannustaja ja hengenluoja
Ryhmäpohdintoja, kysymyksiä ja keskusteluja
- Ihmisten hyvä johtaminen
- Viestintä
- Asian tai idean myyminen
- Riskien arviointi
- Rakentamisen ja kehittämisen alustat
- Johtamisen, toiminnan ja ICT:n tasapainoinen kehittäminen
- Tietovarastojen, järjestelmien ja infrastruktuurin yhteentoimivuus
- Kokonaisarkkitehtuuri
Ryhmäpohdintoja, kysymyksiä ja keskusteluja
Välitehtävän pohjustus
Välitehtävän purku, kysymykset ja keskustelua
- Sisäinen auditointi
- Itsearviointi
- Toimittaja-arviointi
- Prosessien arviointi
- Mitattavien tekijöiden tunnistaminen
- Mittariston rakenne, näkymät ja rakentaminen
- Tavoitteet, toimintasuunnitelmat ja seuranta
- Tulosten analysointi, johtopäätökset ja toimenpiteet
- Indikaattorit
- Tehtävät, vastuut, aikataulu ja seuranta
- Priorisointi ja yhdistäminen
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
- Ongelma-, menetelmä- ja tavoitelähtöinen kehittäminen
- Yhteistyön ja vuorovaikutuksen kehittäminen asiakkaan kanssa
- Tunnistus, kirjaus ja korjaavat toimenpiteet
- Merkitys
- Toimintamallit
- Työkalut ja tekniikat
- Käyttöönotto
Ryhmäpohdintoja, keskusteluja ja kysymyksiä
Miten jatkaa tästä?
Koulutuksen yhteenveto
Opettajat
Hinta
Koulutuksen hinta on 1500 € + alv. Hinta sisältää koulutuspäivät ja sähköisen kurssimateriaalin oppimisen tueksi.
Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.
Suosittelemme ilmoittautumaan koulutukseen mahdollisimman ajoissa, jotta koulutuksen toteutus varmistuu hyvissä ajoin, viimeistään 8 päivää ennen koulutusta. Pidätämme oikeudet koulutuksen aikataulumuutoksiin.
Ilmoittaudu
KE 13.09.2023 09:00 - 15:00 Helsinki