Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.
Nämä evästeet ovat välttämättömiä, jotta verkkosivumme toimisi oikein, esimerkiksi suojaustoiminnot tai evästeiden suostumusasetukset.
Mieltymysevästeiden avulla sivusto tallentaa tietoja, jotka muuttavat sivuston käyttäytymistä ja ulkonäköä, kuten kielivalintoja tai käyttäjän sijainteja.
Parantaaksemme verkkosivuamme keräämme nimettömästi tietoja tilastollisiin ja analyyttisiin tarkoituksiin. Näiden evästeiden avulla voimme esimerkiksi seurata verkkosivumme tiettyjen sivujen käyntien määrää tai kestoa, mikä auttaa meitä optimoimaan käyttäjäkokemusta.
Nämä evästeet auttavat meitä mittaamaan ja optimoimaan markkinointitoimiamme.
Opi kehittämään toimittajayhteistyötä pitkäjänteisesti
Organisaatiot keskittyvät ydinosaamiseensa ja yhä harvempiin, mutta syvempiin yhteistyötahoihin, jolloin ulkoisten resurssien ja prosessien hallinta korostuvat.
Lisäksi ISO 9001:2015 -standardi vaatii, että yrityksen on määriteltävä, miten se valvoo ulkoistettuja prosesseja sekä miten hallitaan toimittajariskejä. Vastuu organisaation ja alihankkijan välillä on oltava selvästi määritetty.
Ulkoistaminen ei tarkoita loppuasiakkaan edessä oman vastuun luovuttamista ulkoistetulle osapuolelle. Ulkoistettujen resurssien hallinta on huomioitava toimittajien arvioinnissa ja valinnassa, sopimuksissa sekä toimittajien valvonnassa, seurannassa ja mittaamisessa.
Tämä koulutus on suunnattu erityisesti organisaatioille, jotka ostavat palveluja ja käyttävät ulkoisia resursseja toiminnassaan.
Tämän koulutuksen avulla
Opit valitsemaan oikeat ja kyvykkäät toimittajat.
Saat työkaluja ja malleja toimittaja-auditointeihin.
Saat uutta näkemystä toimittajien suoriutumisen seurantaan ja mittaamiseen.
Saat keinoja ulkoisten resurssien ja prosessien hallintaan.
Opit kehittämään toimittajayhteistyötä pitkäjänteisesti.
Saat käytännöläheisiä mallipohjia, työkaluja ja välineitä työsi tueksi.
Kenelle koulutus sopii
Koulutus sopii hankinnoista ja ostopalveluista vastaaville, ostajille, suunnittelijoille, laatu- ja kehityspäälliköille, tuotanto- ja palvelujohtajille, prosessinomistajille, johdolle, esimiehille, auditoijille sekä kaikille ostoista kiinnostuneille.
Koulutus antaa myös hyvän perustan julkisten hankintojen tarjouskilpailuihin osallistuville.
Oppimismenetelmät
Koulutus on yksipäiväinen (1 pv) ja koostuu teorian läpikäynnistä, keskustelusta, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista
Osallistujat saavat runsaan aineiston erilaisia malleja ja työpohjia, jotka mahdollistavat soveltamisen aloittamisen omassa organisaatiossa.
Tutustu tarkemmin koulutuksen sisältöön sekä hinnoitteluun alta
Hinta sisältää koulutuspäivän, materiaalit, lähikoulutuksissa ohjelman mukaiset tarjoilut sekä koulutustodistuksen.
Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.
650 €
+ alv / hlö
Aikataulu:
09:00Koulutuksen avaus
Esittäytyminen
Ohjelma
Tavoitteet
Mitkä ovat hankinnan tehtävät ja merkitys organisaatiolle?
Tuloksen tekijä
Osaamisen ja kyvykkyyden laajentaminen
Tuotteiden ja palvelujen kehittäminen
Lisääntyvät hankinnat, ulkoistaminen ja verkostoituminen
Ulkoisten resurssien hallinta
Hankintastrategia
Mitä, keneltä ja miten hankitaan?
Hankintaprosessi
Ostaa tai tehdä itse
Hankittavat tuotteet ja palvelut
Valintaperusteet
Kriittiset ja tärkeät toimittajat
Miten suunnitella, valmistella, toteuttaa ja raportoida toimittaja-auditointi?
Toimittajien auditointi- ja valintamenettely
Lähestymistavat (ml. esiarviointi) ja painopistealueet
Toimittajaan, tuotteisiin ja palveluihin kohdistuvat odotukset ja vaatimukset
Arterin seniortason konsultti Jari Saalilla on lähes 30 vuoden historia eri organisaatioiden toiminnan kehittämisen parista. Hänellä on laaja kokemus ja tietämys johtamisen, toimintajärjestelmien, riskienhallinnan ja jatkuvuuden sekä tiedonhallinnan ja -turvan osa-alueilta. Jari saa usein palautetta siitä, miten hänen rauhallinen ja määrätietoinen tapansa luotsata asiakasprojekteja tarttuu projektiryhmiin: suunnitellut muutokset tulevat tehdyiksi ja ne juurtuvat arkeen.
Ilmoittaudu mukaan koulutukseen
Suosittelemme ilmoittautumaan koulutukseen mahdollisimman ajoissa
— viimeistään 8 päivää ennen koulutusta– jotta koulutuksen toteutus varmistuu hyvissä ajoin.
Pidätämme oikeudet koulutuksen aikataulumuutoksiin.
29.10.2025 klo 09:00
Etäkoulutus
650 € + alv
Toimittaja-arviointi, valinta ja yhteistyön kehittäminen
Tytti Kuusinen toimii Arterin markkinointi- ja koulutuskoordinaattorina. Hänen vastuullaan on Arterin avointen koulutusten järjestäminen sekä verkkokoulutukset. Voit kysyä Tytiltä kaikista avoimiin koulutuksiin tai verkkokoulutuksiin liittyvistä asioista, tai laittaa viestiä osoitteeseen: qf@arter.fi
Haluaisitko organisaatiokohtaisen tarjouksen?
Kaikki koulutuksemme ovat saatavilla myös räätälöitynä organisaationne
kehitystarpeisiin, aina pienryhmistä vaikka koko henkilöstöllenne. Ota
yhteyttä suoraan Tiinaan, tai pyydä tarjous!
Tiina Riutta toimii Arterin koulutuspäällikkönä sekä myynti- ja markkinointipäällikkönä. Hänen vastuullaan on Arterin myynti ja markkinointi sekä koulutusten järjestäminen sekä koulutustarjonnan kehittäminen. Ota yhteys Tiinaan kaikissa Arterin koulutuksiin liittyvissä asioissa, oli toiveena sitten osallistuminen avoimeen koulutukseen tai räätälöidyn organisaatiokohtaisen koulutuksen järjestäminen.