Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Laajenna laatujärjestelmää kohti laatujohtamisen (TQM, Total Quality Management) periaatteita

Lisää organisaationne järjestelmien kykyä saavuttaa johdon määrittelemät halutut tulokset laatujohtamisen menetelmin

Tässä koulutuksessa paneudutaan muutamiin TQM-näkökulmiin, joiden avulla organisaatio voi laajentaa peruslaatujärjestelmää kokonaisvaltaisemmaksi laadukkaan johtamisen järjestelmäksi.

ISO 9001 -standardin Plan-Do-Check-Act -periaate mahdollistaa erinomaisen hyvin laadunhallintajärjestelmän laajentamisen ns. Total Quality Management -vaatimuksia sisältäväksi laadukkaan johtamisen järjestelmäksi.

Johtamisjärjestelmästandardien uudistuksissa on korostettu johtajuuden ja johdon sitoutumisen merkitystä. Kuitenkin, päivitetyt standardit ovat edelleen kompromisseja, eivätkä ne edusta viimeisimpiä parhaita käytäntöjä. Standardien tarkoitus on toimia vaatimuksina kahden osapuolen välisissä sopimuksissa, ja ne toimivat perusasioiden julistuksina laatu-, ympäristö-, työturvallisuus-, tietoturva- ym. asioissa, joihin sopimusosapuolet voivat sitoutua. ISO 9001:2015 -laadunhallintastandardia ei ole suunniteltu olemaan vaatimuslista viimeisimmistä laadunhallinnan menettelyistä ja periaatteista. TQM-periaatteet (Total Quality Management) soveltuvat laadunhallinnan lisäksi myös ympäristöjohtamiseen, työturvallisuus- ja tietoturvajohtamiseen, ja ne voivat parantaa järjestelmien vaikuttavuutta.

Tämän koulutuksen avulla

  • Perehdyt Total Quality Management (TQM) ajattelun viimeisimpiin periaatteisiin, joiden avulla voit laajentaa organisaationne laadunhallinta- tai toimintajärjestelmää kokonaisvaltaisemmaksi
  • Lisäät järjestelmien kykyä saavuttaa johdon määrittelemät halutut tulokset
  • Perehdyt TQM-ajattelun laajennettuun laatukäsitteeseen ja asiakaskeskeisyyteen
  • Pääset oppimaan TQM-ajattelun johtajuusnäkemyksestä, tavoiteasetannasta, laatukulttuuriajatuksista, jatkuvan parantamisen näkemyksestä sekä henkilöstön osallistamisesta

Kenelle koulutus sopii

  • Koulutus on tarkoitettu johto-, laadunhallinta-, ympäristö-, turvallisuus- ja lean kehittämistoiminnoista vastaaville.
  • Koulutus sopii laatu-, kehitys-, ympäristöpäälliköille, prosessinomistajille, sisäisille auditoijille, esimiehille ja johdolle sekä kaikille henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita tavoitteellisesta toiminnasta, mittaamisesta, ja organisaation jatkuvasta kehittämisestä.

Oppimismenetelmät

  • Koulutus on yksipäiväinen (1 pv) ja koostuu teorian läpikäynnistä, keskustelusta, käytännön esimerkeistä ja organisaatiokohtaisista syventävistä pohdinnoista 
  • Osallistujat saavat runsaan aineiston erilaisia malleja ja työpohjia, jotka mahdollistavat soveltamisen aloittamisen omassa organisaatiossa

Tätä koulutusta ei ole tällä hetkellä koulutuskalenterissa

Jos haluat kuulla seuraavasta avoimesta koulutuksesta, suosittelemme tilaamaan Arterin uutiskirjeen. Voit myös pyytää tarjouksen organisaatiokohtaisesta toteutuksesta.

Tutustu tarkemmin koulutuksen sisältöön sekä hinnoitteluun alta

Hinta

Hinta sisältää koulutuspäivän, materiaalit, lähikoulutuksissa ohjelman mukaiset tarjoilut sekä koulutustodistuksen.

Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksista tulee ilmoittaa 8 päivää ennen koulutuksen alkua. Myöhemmin tehdyistä veloitamme 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko hinnan.

650 €

+ alv / hlö

Kaksi osallistujaa, yksi hinta

1200 €

+ alv

Etuhinta kun organisaatiostanne ilmoittautuu kaksi henkilöä alennuskoodilla: KAKSI

Aikataulu:

09:00 Koulutuksen avaus
  • Esittäytyminen
  • Ohjelma
  • Tavoitteet
Total Quality Management
  • Total Quality Management käsite ja historiaa
  • Laatukäsite Total Quality Management-ajattelussa
  • TQM-gurujen keskeisimpiä teesejä laadukkaan johtamisen piirteistä
  • TQM-ajattelun ja ISO 9001:2015 näkökulman merkittävimmät erot
  • Laatukulttuurin piirteitä, jotka tukevat kokonaisvaltaista toimintajärjestelmien hallintaa ja tuloskuntoa
  • Mikromanageerauksesta kohti kokonaisvaltaista systeemien johtamista
  • Alustukset, keskustelut, pienharjoitteet
11:30 Lounastauko

12:15 TQM-näkemyksiä
  • TQM ja asiakaskeskeisyys
  • TQM-näkemys tavoitteiden asettamisesta, kytkennästä strategiaan ja jalkauttamisesta aina henkilökohtaiselle tasolle ml. tavoiteasetannan menetelmäesimerkkejä
  • Prosessijohtamisen avainasioita TQM-ajattelussa – tiivistelmä
  • TQM-näkemyksiä henkilöstön roolista, osallistamisesta, aktivoinnista, osaamisen ja ongelmanratkaisutaitojen kehittämisestä, innostamisesta,palkitsemisesta, itseohjautuvuuden lisäämisestä, asenteiden ja ilmapiirinkehittämisestä (ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 45001 ovat tässä näkökulmassa varsin rajoittuneita)
  • Alustukset, keskustelut, pienharjoitteet
14:00 Kahvitauko

14:15 TQM: sidosryhmät ja painotukset jatkuvassa parantamisessa
  • Toimittaja- ja asiakaskumppanuuden vahva rooli TQM-ajattelussa
  • Kumppanuuden avainasiat ja hyödyt organisaation toiminnassa
  • Kumppanuuden mittaaminen ja arviointi
  • Kumppanuuden kypsyysasteikot
  • TQM-ajattelun painotukset jatkuvassa parantamisessa
Päivän yhteenveto ja keskustelua
  • Miten jatkaa tästä?
16:00 Koulutus päättyy


Kouluttajat:


Haluaisitko organisaatiokohtaisen tarjouksen?

Kaikki koulutuksemme ovat saatavilla myös organisaatiokohtaisesti. Koulutussisältö voidaan räätälöidä juuri teidän kehitystarpeisiinne, ja toteuttaa aina pienryhmästä vaikka koko henkilöstölle. Ota yhteyttä suoraan Tiinaan, tai pyydä tarjous!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Löydät koulutustarjontamme myös Koulutus.fi-sivustolta