Blogi

FORMY – IMS raportit sidosryhmienne käyttöön

Raporttiosio IMS:issä herättää oman kokemukseni perusteella suuria tunteita verrattuna esimerkiksi prosessien ja dokumenttien selkeisiin käyttötarkoituksiin ja toteutuksen helppouteen.

Vaikka raporttipohjien luominen ei ole oikeuksineen ja vastuukäyttäjineen aina yhtä helppoa kuin tanssi, hyvin toteutettu raporttiosio on kaiken vaivan arvoinen. Tässä kirjoituksessa tulen keskittymään raporttien käyttötarkoituksiin ja toteutukseen oman IMS:inne ulkopuolella. Lisää raporttien käyttämisestä ja täyttämisestä oman toimintajärjestelmän sisällä voit lukea aiemmasta blogitekstistä >> Miksi raportit -osiossa on niin paljon huomioitavaa?

Formy kerää asiakaspalautteet ja muut ulkoiset raportit IMS:iin

Raporttipohjien yleisimpiä käyttökohteita lienevät erilaisten palautteiden ja poikkeamien hallinta.

Harva kuitenkaan tietää, että näitä raporttipohjia on mahdollista viedä myös IMS:in ulkopuolelle. Formyn avulla IMS-raportteja pystyy täyttämään kuka vain, mistä vain ja mikä tärkeintä: ilman kirjautumista.

Tiedot myös päivittyvät automaattisesti IMS:iin ilman että niitä tarvitsee sinne erikseen naputella, eli kyseisestä datasta mittaristojenkin rakentaminen on helpompaa. Perusraporteista poiketen, ulkoisten lomakkeiden ulkonäkö saadaan myös muokattua haluamaksenne.

Varmasti selkein ja yleisin käyttökohde Formylle on asiakaspalautteen kerääminen. Me Arterilla keräämmekin Formyllä sekä koulutusten että käyttöönottojen asiakaspalautteet. Esimerkin siitä, miten meillä kerätään kehitysehdotuksia IMS-ohjelmistosta löydät täältä.

Väliaikaisten tunnusten tekeminen ohjelmistoon olisi vaivalloista, toisesta järjestelmästä raporttien tulosten IMS:iin käsin siirtämisestä puhumattakaan. Formyn avulla raportit voidaan jakaa asiakkaille linkillä tai vaikka upottaa suoraan yrityksen sivuille.  Yksi vaihtoehto Formyn jakamiseen on hyödyntää QR-koodia, kuten me teimme viime IMS- päivässä. Palautelinkissä oleva QR-koodi löytyi monesta paikasta tapahtumassa ja palaute saatiin kerättyä talteen suoraan Arterin omaan IMS:iin.

Tämä on kuitenkin vain yksi mahdollisista Formyn käyttökohteista. Kaikki raporttipohjien tekemiseen perehtyneet tietävät, että pelkästään erilaisia kenttätyyppejä on 12, ja kun tähän lisätään mahdollisuus useampaan eri vaiheeseen, ovat käyttömahdollisuudet lähes loputtomat. Formyllä luonnistuvat niin asiakastyytyväisyyskyselyt, kehitysehdotukset kuin tilauslomakkeetkin.

Jos haluatte kerätä IMS:iin dataa asiakkailtanne tai muilta sidosryhmiltä, Formy voisi olla ratkaisu teille.

Tietopankki IMS-ohjelmiston käyttäjän apuna

Arterin IMS- ja ARC-ohjelmiston käyttäjän tukena toimii Tietopankki asiakaspalvelun ja teknisentuen lisäksi. Tietopankkiin on viety erilaisia käytännön ohjeistuksia ohjelmistojen eri toiminnallisuuksista.

👉 Tutustu Tietopankkiin tästä: TIETOPANKKI

Tietopankki, IMS- ja ARC-ohjelmistot, Arter Oy

Haluatko kuulla lisää IMSin lisäpalveluista?

Ota yhteyttä ja kerron mielelläni lisää näistä IMSin lisäpalveluista:

  • MOF
    Mobiiliraportointi
  • FORMY
    Ulkoisen palautteen raportointi
  • SSO konfigurointi
    Kertakirjautuminen
  • IMS-ARC-Prosessi-integraatio
    IMSin prosessit ARC-ohjelmistoon prosessielementeiksi.

Kirjoittaja

Iiro Toivo

IT Support Specialist

Iiro on Arterin IT Support Specialist ja työskentelee asiakkaidemme apuna teknisessä tuessa.

Liittyvät materiaalit