Formy - IMS-raportit sidosryhmienne käyttöön

FORMY – IMS raportit sidosryhmienne käyttöön

Jaa myös muille

Raporttiosio IMS:issä (ainakin oman kokemukseni perusteella) herättää suuria tunteita verrattun esimerkiksi prosessien ja dokumenttien selkeisiin käyttötarkoituksiin ja toteutuksen helppouteen.

Vaikka raporttipohjien luominen ei olekaan oikeuksineen ja vastuukäyttäjineen aina helppoa kuin tanssi, hyvin toteutettu raporttiosio on kaiken vaivan arvoinen. Tässä kirjoituksessa tulen keskittymään raporttien käyttötarkoituksiin ja toteutukseen oman IMS:inne ulkopuolella. Lisää raporttien käyttämisestä ja täyttämisestä oman toimintajärjestelmän sisällä voit lukea aiemmasta blogitekstistä "Miksi raportit -osiossa on niin paljon huomioitavaa?"

Formy kerää asiakaspalautteet ja muut ulkoiset raportit IMS:iin 

Raporttipohjien yleisimpiä käyttökohteita lienevät erilaisten palautteiden ja poikkeamien hallinta. Harva kuitenkaan tietää, että näitä raporttipohjia on mahdollista viedä IMS:in ulkopuolelle. Formyn avulla IMS raportteja pystyy täyttämään kuka vain, mistä vain ja mikä tärkeintä: ilman kirjautumista. Tiedot myös päivittyvät automaattisesti IMS:iin ilman että niitä tarvitsee sinne erikseen naputella, eli kyseisestä datasta mittaristojenkin rakentaminen on helpompaa. Perusraporteista poiketen ulkoisten lomakkeiden ulkonäkö saadaan myös muokattua haluamaksenne.

Varmasti selkein ja yleisin käyttökohde Formylle on asiakaspalautteen kerääminen. Me Arterilla keräämmekin Formyllä sekä koulutusten että käyttöönottojen asiakaspalautteet. Esimerkin, siitä miten meillä kerätään kehitysehdotuksia IMS-ohjelmistosta löydät täältä.  Väliaikaisten tunnusten tekeminen ohjelmistoon olisi vaivalloista, toisesta järjestelmästä raporttien tulosten IMS:iin käsin siirtämisestä puhumattakaan. Formyn avulla raportit voidaan jakaa asiakkaille linkillä tai vaikka upottaa suoraan yrityksen sivuille.  Yksi vaihtoehto Formyn jakamiseen on hyödyntää QR-koodia, kuten me teimme viime IMS- päivässä. Palaute- linkissä oleva QR-koodi löytyi monesta paikasta tapahtumassa ja palaute saatiin kerättyä suoraan Arterin omaan IMS:iin. 

Tämä on kuitenkin vain yksi mahdollisista Formyn käyttökohteista. Kaikki raporttipohjien tekemiseen perehtyneet tietävät, että pelkästään erilaisia kenttätyyppejä on 12 ja kun tähän lisätään mahdollisuus useampaan eri vaiheeseen, ovat käyttömahdollisuudet lähes loputtomat. Formyllä luonnistuvat niin asiakastyytyväisyyskyselyt, kehitysehdotukset kuin tilauslomakkeetkin.

Jos haluatte kerätä IMS:iin dataa asiakkailtanne tai muilta sidosryhmiltä, Formy voisi olla ratkaisu teille.

Annan mielelläni lisätietoja: Iiro Toivo (+358 45 118 1469| iiro.toivo@arter.fi)

Lue lisää Formysta ja muista IMS-lisäpalveluista täältä. 

Tagged , .

Iiro Toivo on Arterin asiakasvastaava. Iiro tukee asiakkaidemme toimintajärjestelmätyötä, ja auttaa organisaatioita IMS-ohjelmiston kanssa.