Laatujärjestelmän rakentaminen
Rakenna organisaatiollenne laatujärjestelmä, joka vastaa ISO 9001-standardin vaatimuksiin.

Helpota organisaation arkea ja rakenna ISO 9001 mukainen laadunhallintajärjestelmä
Kaipaako organisaationne apua laadunhallinnan juurruttamiseen osaksi koko organisaation arkea?
Laatujärjestelmän rakentaminen -palvelun avulla rakennat organisaatiollenne laadunhallintajärjestelmän, joka vastaa ISO 9001-standardin vaatimuksiin. Palvelu koostuu IMS-ohjelmiston käyttöönotosta Laatujärjestelmä-pohjalla, sekä konsulttimme vetämistä työpajoista.
Laatujärjestelmä-pohjaan kuuluvat valmiit materiaalit ja rakenteet säästävät aikaa ja rahaa, tuovat ISO 9001-standardin keskeiset elementit käytännönläheiselle tasolle, sekä ohjaavat ohjelmiston hyödyntämistä organisaation laadunhallinnassa.
IMS-ohjelmiston Laatujärjestelmä-pohja sisältää:
- PDCA-mallin mukaisen etusivunäkymän, joka kerää yhteen paikkaan ISO 9001-standardin mukaisen tiedon organisaation toiminnasta, sekä tukee systemaattista jatkuvaa parantamista
- Käsikirjan, joka auttaa tulkitsemaan ISO 9001- standardia ja sen vaatimuksia
- Valmiit rakenteet ja materiaalia organisaation prosessikartalle, toimintakäsikirjalle, riskienhallinnalle ja IMS-käyttöoppaalle
- Pohjia erilaisia prosessikuvauksia varten ja auditointiohjelman suunnitteluun
- Valmiit rakenteet auditointi, havainto/poikkeama, asiakaspalaute, kehitysehdotus, läheltä piti ja muutosvaikutusten arviointi raporttipohjiin.
Palvelusisältö
- IMS-ohjelmiston käyttöönotto Laatujärjestelmä-pohjalla
- Projektisuunnitelma ja aikataulu (3 h)
- Arterin konsultin vetämät työpajat (5 x 6 h)
- Palvelun suosituskesto on 6 kk
- Aikataulua ja palvelusisältöä voidaan räätälöidä organisaatiokohtaisesti
Kenelle
- Uusille IMS ohjelmistoasiakkaille
Palveluun kuuluvat työpajat
Tiivis yhteistyö konsultimme kanssa taklaa laatujärjestelmän rakentamisen tyypillisiä haasteita, ja tarjoaa tukea sekä parhaita käytäntöjä kokonaisuuden integroimiseen koko henkilöstön arkeen. Työpajat voidaan toteuttaa organisaation tiloissa tai etänä.

Projektin suunnittelu (3 h)
Projektisuunnitelma
ja aikataulu
Projektisuunnitelman muodostaminen: taustat, tavoitteet, vastuut sekä organisointi. Lisäksi sovitaan toteutuksen aikataulu.

Työpaja 1 (6 h)
Prosessit IMS-ohjelmistolla
Prosessien perusteet, kolmisivutekniikka, IMS-ohjelmiston Prosessit-osion toiminnallisuudet sekä sen tarjoamat mahdollisuudet. Lisäksi kuvataan organisaation prosessikartta. Kokonaisuuteen kuuluu harjoituksia organisaation omilla sisällöillä.

Työpaja 2 (6 h)
Dokumentit ja käsikirjat
IMS-ohjelmistolla
IMS-ohjelmiston Dokumentit- ja Käsikirjat-osioiden perusteet, toiminnallisuudet sekä mahdollisuudet organisaatiolle. Lisäksi luodaan rakenne dokumenttipuulle ja tehdään harjoituksia organisaation omilla sisällöillä.

Työpaja 3 (6 h)
Mittarit ja raportit IMS-ohjelmistolla
Mittarit- ja Raportit-osioiden perusteet, toiminnallisuudet ja mahdollisuudet. Lisäksi organisaation mittariston rakenteen suunnittelua, sekä mittarien käytön harjoittelua organisaation omia sisältöjä, alkeistietoa ja esimerkkimittareita hyödyntämällä.

Työpaja 4 (6 h)
Riskit IMS-ohjelmistolla
Riskienhallinnan sekä IMS-ohjelmiston Riskit-osion perusteet, toiminnallisuudet ja mahdollisuudet. Tavoitteena on tutustua riskienhallintaa tukevaan dokumentaatioon, työkaluihin, prosessiin ja elinkaareen. Kokonaisuuteen kuuluu harjoitukset organisaation omilla sisällöillä.

Työpaja 5 (6 h)
Laatujärjestelmän ylläpito
Viimeisessä työpajassa käsitellään laatujärjestelmän ylläpitoa, sekä IMS-ohjelmiston pääkäyttäjien tärkeimpiä tehtäviä. Osa työpajan sisällöstä räätälöidään asiakkaan tarpeiden perusteella.
Kiinnostuitko palvelusta? Heräsikö kysymyksiä?
Jätä meille yhteydenottopyyntö, niin kerromme lisää!
Referenssit
Tutustu asiakkaisiimme jotka ovat rakentaneet toimintajärjestelmän IMS-ohjelmiston avulla
Haluaisitko kuulla palvelusta lisää?
Ota yhteyttä suoraan Wiljamiin, tai lähetä yhteydenottopyyntö oheisella lomakkeella.
Tutustu aiheeseen lisää Arterin materiaalipankissa
-
-
Published on:
Laatujärjestelmän käyttöönotto ja ylläpito
-
Published on:
Laatujärjestelmän sisältö