Evästeasetukset

Käytämme evästeitä tarjotaksemme paremman käyttökokemuksen ja henkilökohtaista palvelua. Suostumalla evästeiden käyttöön voimme kehittää entistä parempaa palvelua ja tarjota sinulle kiinnostavaa sisältöä. Sinulla on hallinta evästeasetuksistasi, ja voit muuttaa niitä milloin tahansa. Lue lisää evästeistämme.

Skip to content

Laatujärjestelmän rakentaminen

Laatujärjestelmän rakentajan pikaopas auttaa sinua onnistumaan

Onko laatujärjestelmän rakentaminen ajankohtaista? Ota tästä käyttöösi laatujärjestelmän rakentajan pikaopas.

Arter on ollut mukana rakentamassa satoja laatujärjestelmiä vuodesta 1998 lähtien.

Halusimme helpottaa työtäsi ja tiivistimme tähän Laatujärjestelmän rakentaminen -pikaoppaaseen kokemukseemme pohjautuvat asiat, joista me olemme huomanneet olevan käytännön hyötyä pitkäikäisen ja oikeasti toimivan laatujärjestelmän rakentamisessa.

Pikaoppaan sisältö

Tähän pikaoppaaseen on kuvattu ISO 9001 laatustandardia mukailevan laatujärjestelmän rakenne sekä vastaukset seuraaviin kokonaisuuksiin:

  • Mikä on laatujärjestelmän tarkoitus?
  • 5 vinkkiä järjestelmän rakentajalle
  • Laatujärjestelmän dokumentoinnin tasot
  • Laatujärjestelmän sisältö
  • Viitekehysten hyödyntäminen
  • PDCA-mallin hyödyntäminen
  • 6 vinkkiä järjestelmän käyttöönottoon

Opi rakentamaan laatujärjestelmä, joka tukee koko organisaatiotasi. Lataa käyttöösi laatujärjestelmän rakentajan pikaopas ja onnistu laatujärjestelmän rakentamisessa.

Mikä on laatujärjestelmä?

Yrityksissä tehtävät dokumentoidaan usein pöytäkirjoihin, muistioihin, raportteihin, sähköposteihin, muistikirjoihin ja kalentereihin. Haasteena on saada kokonaiskuva tehtävien tilanteesta ja niiden seuranta on vaikeaa.

  • Laatujärjestelmään toteutetaan toiminnan dokumentoinnin avulla kuvaus organisaation yhteisistä toimintatavoista.
  • Täten järjestelmä voidaan nähdä joukkona yhdessä sovittuja toimintatapoja, joiden mukaan toimimalla halutut tulokset saavutetaan.
  • Kaikki asiat, joita organisaatiossa on ohjeistettu, linjattu ja kuvattu voidaan nähdä järjestelmän osina.
  • Järjestelmällä pyritään siis toiminnan standardointiin, yhtenäistämiseen ja kehittämiseen.
  • Organisaatio voi rakentaa laatujärjestelmänsä monen eri ohjelmiston ja järjestelmän avulla. Vaihtoehtoisesti laatujärjestelmän voi myös rakentaa kootusti sitä varten hankittuun yhteen järjestelmään.
  • Tyypillisesti laatujärjestelmä rakennetaan ISO 9001 -standardin mukaan.

Miten Arter voi auttaa yritystäsi laadunhallinnassa ja laatujärjestelmän rakentamisessa?

Laatujärjestelmän rakentaja suosittelemme sinun tutustuvan myös näihin sisältöihin:

👉 ISO 9001 -standardin lyhyt oppimäärä
👉 Kuinka vastata ISO 9001 vaatimuksiin
👉 ISO 9001 -standardi ja toiminnan dokumentointi

Lue lisää