Minkälaista osaamista B2B-asiakasvastaavalta vaaditaan

Minkälaista osaamista B2B-asiakasvastaavalta vaaditaan?

Nykyään on trendikästä ”laittaa asiakas keskiöön” ja tarjota ”aidosti asiakaslähtöistä palvelua”. No syystäkin. Asiakkaat ovat toiminnan edellytys kaikessa liiketoiminnassa. Ilman asiakasta ei yksinkertaisesti ole liiketoimintaa. Samaan aikaan suurin osa yrityksistä kokee tarjoavansa ylivertaista asiakaskokemusta, mutta vain pieni osa asiakkaista kokee […]

Lue koko teksti
Julkishallinnon tietojohtaminen kuntoon tiedonhallintalailla

Julkishallinnon tietojohtaminen kuntoon tiedonhallintalailla?

Tietojohtaminen on yhtä kuin ne kaikki prosessit ja käytännöt, joiden avulla tietoa kerätään, jalostetaan ja hyödynnetään organisaation sisällä. Tietoarkkitehtuuri taas on tietojohtamisen ja kokonaisarkkitehtuurin yhdistävä tekijä (lataa tietoarkkitehtuurin sanasto tästä). Siinä tunnistetaan ja tehdään kuvausten avulla näkyväksi se tieto, joka […]

Lue koko teksti
Prosessisanasto Arter Blogi

Prosessisanasto

Lataa tulostettava prosessisanasto täältä! Prosesseja käytetään organisaatiossa ohjauksen tukena, resurssitarpeiden tunnistamisessa, palveluiden kehittämisessä, tulosten mittaamisessa, ongelmatilanteiden selvittämisessä sekä muutosjohtamisen välineenä. Prosessit toimivatkin mallina tehdä asioita, sillä prosessi on joukko loogisesti toisiinsa liittyviä toimintoja sekä niiden toteuttamiseen tarvittavia resursseja ja ohjausta, […]

Lue koko teksti
Järjestelmäkysymyksiä sisäisiin auditointeihin

Järjestelmäkysymyksiä sisäisiin auditointeihin

Lataa tästä blogitekstistä itsellesi ilmainen Jussi Moision artikkeli: Järjestelmäkysymyksiä sisäisiin auditointeihin Millaisia kysymyksiä kannattaa käydä läpi kun auditoi sisäisesti uutta toiminta-, laatu-, ympäristö- tai työterveys- ja turvallisuusjärjestelmää? Jussi Moision kokoama kattava listaus antaa osviittaa. Käy esityksestä löytyvät kohdat läpi kun […]

Lue koko teksti