Leanin arvovirtakuvauksen visuaalinen mallintaminen - Arter Webinaariblogi

Leanin arvovirtakuvauksen visuaalinen mallintaminen

Lean arvovirtakuvaus auttaa löytämään kehityskohteet Arvovirtakuvaus (VSM=Value Stream Mapping) on kehittynyt alun perin Toyotan työkalusta, jonka avulla yritys opetti alihankkijoilleen, miten arvioida oman tuotantonsa nykytilaa. Nykyisen muotonsa lean arvovirtakuvaus on saanut Mike Rotherin ja John Shookin käsissä, jotka tekivät siitä […]

Lue koko teksti
Mitä on palvelujohtaminen

Mitä on palvelujohtaminen?

Palvelujohtaminen – mitä ja miksi? Kaikki yritykset ja organisaatiot tarvitsevat toiminnassaan palveluosaamista, jos aikovat pärjätä kilpailluilla markkinoilla. Asiakkaan roolin muuttuessa passiivisemmasta aktiiviseksi toimijaksi, myös asiantuntijoiden ja esimiesten osaamisen uudistaminen on tarpeen. Palvelujohtaminen tarkoittaa käytännössä niitä johtamisperiaatteita, jotka ohjaavat organisaation palvelustrategian […]

Lue koko teksti
Näin auditointi tehdään 7 askeleella

Näin auditointi tehdään 7 askeleella

Miten auditointi tehdään? Olemme laatineet 7 askeleen tiekartan, jolla pääset alkuun auditointimatkallasi. 1. askel: Määrittele auditoinnin tarkoitus Määrittele, miksi auditointia lähdetään tekemään. Syynä voi olla esimerkiksi viranomais- tai standardivaatimuksien täyttämisen osoittaminen tai merkittvän asiakkaan toive. Auditoinnin toteuttaminen voi olla myös […]

Lue koko teksti
Arter Podcast - Lean asiantuntijatyössä

Laatulöpinät Podcast: Lean asiantuntijatyössä

Syyskuun Laatulöpinät podcast-jakson aiheena on tämän hetken trendisana lean. Lean asiantuntijatyössä -podcastissa keskitytäänkin leanin todelliseen ytimeen, jossa sana lean ei ole pelkkä etuliite tai oikotie onneen. Aihetta lähestytään tällä kertaa Sari Torkkolan Lean asiantuntijatyön johtamisessa -kirjasta poimittujen väittämien kautta. Jos […]

Lue koko teksti
Pelillistä oppiminen

Pelillistä oppiminen!

Hiki valuu pitkin selkärankaa vielä hiihtohississäkin, kun katselen ohi laskevia iloisia ihmisiä ja pöllyävää lunta. Oma lasketteluinto etsii vielä itseään, kun muistelen katastrofaalista suksienvuokrauskokemusta aiemmin. Asiakaspalvelija oli kyllä ystävällinen, mutta se ei poistanut pitkän jonotuksen aiheuttamaa harmia liian lämpimissä sisätiloissa […]

Lue koko teksti