Vision Zero haastaa yritykset pohtimaan työturvallisuusjohtamistaan

Vision Zero haastaa yritykset pohtimaan työturvallisuusjohtamistaan

Vaikuttavuutta työterveyteen ja -turvallisuuteen – seitsemän kultaista sääntöä Vision Zero lähtee siitä, että jokainen työpaikkatapaturma ja työperäinen sairaus on torjuttavissa. Lähes aina voidaan löytää sairastumiseen tai tapaturmaan johtaneita syitä ja taustalla vaikuttavia tekijöitä, joihin puuttumalla tapahtuma olisi voitu estää. Tätä […]

Lue koko teksti
Selkeä prosessiarkkitehtuuri on laadunhallinnan kivijalka

Selkeä prosessiarkkitehtuuri on laadunhallinnan kivijalka

Selkeä prosessiarkkitehtuuri on laadunhallinnan kivijalka Onnistunut laadunhallinta vaatii kivijalakseen selkeän prosessiarkkitehtuurin Prosessi ilman omistajaa on kuin spagetti ilman kastiketta: melko mitäänsanomaton. Miksi selkeä prosessiarkkitehtuuri on tärkeää organisaation laadukkaalle toiminnalle? Ei ole sattumaa, että ISO 9000 -standardi, EFQM Excellence -malli, Common […]

Lue koko teksti
Auditointi blogi

Mitä on auditointi?

Mitä on auditointi? Auditointi on puolueeton arviointi, jonka avulla tutkitaan, täyttääkö organisaatio sille asetetut vaatimukset. Auditointi on ikään kuin tarkastus siitä, toimiiko organisaatio niin kuin se sanoo toimivansa. Jotta auditoinnissa saadut tulokset olisivat luotettavia, auditoinnin on oltava järjestelmällistä ja riippumatonta. […]

Lue koko teksti
Lean ja IMS

Lean ja IMS

IMS-ohjelmisto hankitaan organisaation käyttöön tyypillisesti toimintajärjestelmän rakentamista ja ylläpitoa varten. Kun peruskäyttöönotto on tehty ja kokemusta kertynyt, alkavat asiakkaat seuraavaksi pohtimaan käytönlaajentamista ja mitä muuta IMS-ohjelmisto voisi meille tarjota. Toimintajärjestelmä perustuu mm. asiakastyytyväisyyden ja toiminnan jatkuvaan parantamiseen. Tähän tarpeeseen sopii […]

Lue koko teksti
Sisäinen auditointi jatkuvan parantamisen ja lean-kehittämisen tukena

Sisäinen auditointi jatkuvan parantamisen ja lean-kehittämisen tukena

Tämän päivän auditoijaa voisi hyvinkin kutsua yritys- tai organisaatiotutkijaksi, joka selvittää sekä vaatimustenmukaisuuden toteutumista, että yhdessä kohteiden kanssa aktivoi kehittämistarpeiden tunnistamista. Johtamisjärjestelmästandardit toivat vuonna 1987 tullessaan mukanaan sisäisen auditoinnin yhtenä keskeisenä laadunvarmistuksen ja kehittämisen välineenä. Auditoinnin historialla on jo yli […]

Lue koko teksti