Palvelumuotoilu ja sen hyödyntäminen sosiaali- ja terveysalalla

Palvelumuotoilun tarjoama asiakasymmärrykseen pohjaava palveluiden kehittäminen on erinomainen tapa uudistaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita. Se voi olla organisaatioille haasteellista, mutta samalla avaa monia mahdollisuuksia niille, jotka haluavat ja uskaltavat kuunnella asiakasta sekä etsiä uusia tapoja toimia. Miten kehittää palveluita niin, että asiakkaan tarpeisiin vastataan ja odotukset jopa ylitetään sekä pidetään liiketoiminta samaan aikaan kannattavana?

Webinaarissa keskustellaan siitä, mitä on palvelumuotoilu ja miten palvelumuotoilun avulla voidaan kehittää asiakkaiden saamaa palvelukokemusta. Lisäksi pohditaan palvelumuotoilun etuja ja hyödyntämistä suuren myllerryksen keskellä operoivien sosiaali- ja terveysalan toimijoiden näkökulmasta. Webinaarissa on vieraana asiakkaamme Ylä-Savon soten kehittämispäällikkö Mira Ulmanen kertomassa oman organisaationsa palvelumuotoiluprojektin kokemuksista ja opeista.

Katso webinaaritallenne:

caret-down caret-up caret-left caret-right

Mira Ulmanen

Kehittämispäällikkö
Ylä-Savon SOTE

Mira Ulmanen on Ylä-Savon soten tietopalveluiden ja kehittämistoiminnan kehittämispäällikkö.

Arterin webinaarivieraana Mira kertoo Ylä-Savon soten palvelumuotoiluprojektista, avaten millainen projekti oli, mitä tehtiin ja miten palvelumuotoilu on jalkautunut organisaatioon.

Sammeli Kuisma

Konsultti
Arter

Sammeli on Arterin liiketoimintakonsultti ja koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri. Hän on tehnyt töitä markkinoinnin sekä digipalveluiden parissa niin suurissa kansainvälisissä kuin pienemmissä kotimaisissa yrityksissä. Liiketoimintakonsultilta vaaditaan Sammelin mielestä kykyä ymmärtää asiakkaan tarpeet. Tämän jälkeen voidaan yhdessä etsiä sopivat toimintatavat ja ratkaisut. Sammeli on erityisesti mukana auttamassa asiakkaita palvelumuotoiluprojekteissa, minkä lisäksi hän taitaa Leanin salat. Sammeli auttaa organisaatioita sekä ARC- että IMS-ohjelmiston käytössä.