QF-koulutukset

Palvelumuotoilun perusteet -verkkokoulutus

Kysy lisää

Palvelumuotoilun avulla päästään aidon ongelman tai tarpeen – eli juurisyyn – äärelle, jolloin pystytään varmistamaan palvelun, tuotteen tai organisaation kehittämistarve. Palvelumuotoilu on systemaattinen tapa lähestyä palveluiden kehittämistä ja innovointia yhtä aikaa sekä analyyttisesti että intuitiivisesti. Palvelumuotoilussa yhdistät asiakkaat mukaan kehittämään tuotetta ja palveluita.

Verkkokoulutuksen avulla tiedostat palvelumuotoilun yleisimpiä menetelmiä ja työkaluja

Palvelumuotoilussa projekteja yhdistää muotoilun periaatteet:

  • Kehittämisen keskiössä on ihminen.
  • Kehittämiseen osallistuu monia ihmisiä eri osaamistaustoista.
  • Palvelumuotoilu on luovaa ongelmanratkaisua, jolloin kehittämisen lopputulosta ei ennalta voi tietää.
  • Prototypointia, pilotointia ja testausta pyritään hyödyntämään mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

Palvelumuotoilun perusteissa käydään läpi seuraavat palvelumuotoilun työkalut:

  • Tuplatimantti
  • Asiakaskokemuksen tarvehierarkia
  • Business Model Canvas
  • Palvelupolku

Oppimismenetelmät

Koulutuksen läpikäynti vie noin kaksi tuntia (2 h) ja voit tehdä koulutuksen myös osissa. Verkkokurssi sisältää videoita, tehtäviä sekä teksti- ja kuvasisältöä.

 

 

Kenelle?

  • Koulutus sopii palvelumuotoilusta kiinnostuneille, joilta vielä puuttuu perustiedot aiheen saralta.

Hinta

  • Yhden koulutuksen hinta on 150€ + alv. Voit myös tilata verkkokurssin edullisemmin vaikka koko tiimillenne kerralla.
  • Verkkokoulutuksen tilaajalla on 3 kuukautta aikaa suorittaa koulutus ja palata materiaalien pariin. Isompien ryhmien verkkokoulutuskokonaisuuksissa aika ja hinta ovat erikseen sovittavissa. 

Koulutus on todella hyvä peruspaketti palvelumuotoilusta! Kuvailisin koulutuksen tunnelmaa rennoksi sekä pirteäksi. Pituus oli sopiva ja sisältö ytimekästä: ei tullut yhtään puuduttavaa hetkeä. Koulutuksen kruunasi vielä lopussa olevat linkit bonusmateriaaleihin.

Opettajat

Hanna Ahtola toimii palvelumuotoilijan roolissa ja hänen vastuulleen kuuluu palveluiden kehittäminen Arterilla. Hannalta löytyy käytännön kokemusta erilaisista asiakastoimeksiannoista ja -projekteista. Hanna kertoo hänen sydäntään lähellä olevan erityisesti asiakaskokemus – se miten asiakas hahmottaa ja kokee asioita palvelun jokaisessa vaiheessa. Fasilitointi ja uuden ideointi ovat asioita, jotka inspiroivat Hannaa.

Tilaa oma verkkokoulutus

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous Palvelumuotoilun perusteet -verkkokoulutuksesta itsellesi tai organisaatiollesi!

Kysy lisää


Markus vastaa Arterin asiantuntijapalveluista. Hän on taustaltaan laadunhallinnan ja johtamisjärjestelmien konsultti, jolla on kokemusta myös kansainvälisen innovaatiokilpailun järjestämisestä. Markuksen mielestä laatu on hauskaa ja hän toivoo myös asiakkaiden ajattelevan samoin. Sertifikaattihyllyltä häneltä löytyy niin Lean Six Sigma Green Belt, viiden tähden Excellence Finland -arvioijasertifikaatti kuin EFQM:n akkreditoima arvioijakouluttajapätevyys. Vapaa-ajalla (ja välillä töissäkin) hän harrastaa perheen kanssa lautapelejä, ruoanlaittoa sekä kauhuelokuvia.